júl
5

a mi majonézünk

Címkék: tojás | Szerző: daffodil | 9:31 pm

Nagyi recept, én bármennyit meg tudnék enni belőle!

Hozzávalók:

  • 2 tojás sárgája
  • 1,5 dl olaj
  •  2 kávéskanál citromlé
  •  kristálycukor
  •  mustár
  •  só, bors
  •  tejföl

Elkészítés:

A tojássárgákat ki kell keverni a sóval és a citromlével, majd apránként, folyamatos keverés mellett hozzá kell keverni az olajat. Ezután jöhet az ízesítés: mustár, cukor, bors. Ez ízlés függő, próbálkozni kell. Nálunk 1 evőkanál mustár, 1,5 evőkanál cukor és fél kávéskanál frissen őrölt bors a nyerő.

Ha kész, ugyanannyi tejfölt tegyél hozzá, mint amennyi a majonéz lett. Ez kb. egy kis pohár tejföl. Igaz, ezt van ahol tartárnak hívják, de e nélkül szerintem kicsit tömény.

Az is tény, hogy eredetileg tojásonként kell 1 dl olaj, de 2 dl nekem kicsit soknak tűnik. Ízlés dolga.

Legutóbb rántott cukkini mellé csináltam (Így a panírhoz el lehet használni a maradék tojásfehérjét is), de szoktam bele mindenféle zöldségeket is rakni, csináltam már belőle hagymás krumplisalátát is. A paradicsomon kívül szerintem szinte minden zöldséggel isteni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozoken.blog.hu/api/trackback/id/tr572131881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása